Zakres usług świadczonych przez firmę

SZCZEGÓŁY


Obsługa kadr

  • kompleksowa obsługa w zakresie zatrudniania i zwalniania pracowników
  • kompleksowe prowadzenie dokumentacji kadrowej (prowadzenie teczek osobowych/ dokumentacji pracowniczej, kompletowanie dokumentacji pracowniczej, itd.)
  • kontrola terminowości wykonania badań lekarskich (wstępne, okresowe, kontrolne); szkoleń BHP; umów ewidencjonowanie urlopów wypoczynkowych, absencji chorobowych oraz innych przerw w pracy, prowadzenie kart czasu pracy;
  • rozliczanie urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy,
  • obsługa zajęć komorniczych
  • rozliczanie delegacji pracowniczych (krajowych i zagranicznych);
  • przygotowanie dokumentacji do uzyskania prawa pobytu dla obcokrajowca;
  • przygotowywanie raportów do GUS, PFRON,
  • obsługa refundacji wynagrodzeń pracowników młodocianych OHP (sporządzanie wniosków o zawarcie umowy o refundacji z OHP, sporządzanie wniosków o refundację wynagrodzeń pracowników młodocianych);
  • obsługa kadrowa w jęz. angielskim;


Obsługa płac

  • stworzenie i bieżącą aktualizacja bazy danych pracowników Zamawiającego;
  • naliczanie wynagrodzeń pracowników, zgodnie z przepisami prawa, regulaminami pracy i wynagradzania oraz z uwzględnieniem danych zmiennych przekazywanych przez Klienta
  • naliczanie wynagrodzeń za chorobę oraz zasiłków płatnych przez ZUS
  • sporządzanie list płac pracowników
  • sporządzanie list płac umów cywilnoprawnych/ członków Zarządu
  • przygotowywanie miesięcznych raportów płacowych; rocznych kart wynagrodzeń, itd.
  • naliczanie i pobieranie obowiązkowych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne dla każdego pracownika.
  • sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych deklaracji (DRA, RCA, RSA, RZA)
  • naliczanie i pobieranie zaliczek na podatek dochodowy oraz sporządzanie dokumentów podatkowych dla Klienta (PIT-4R ); a także przygotowanie rocznych informacji dla pracowników Klienta–PIT11
  • sporządzanie przelewów bankowych do ZUS, Urzędu Skarbowego i innych instytucji.


Regulaminy i inne dokumenty wewnętrzne związane z procesami kadrowymi

  • tworzenie regulaminów pracy i wynagradzania dostosowanych dla charakterystyki działalności Klienta
  • bieżąca kontrola regulaminów pod kątem ewentualnych zmian wynikających z przepisów prawa pracy i innych regulacji prawnych wymuszających dokonywanie zmian w wewnętrznej dokumentacji
  • skuteczne wdrożenie regulaminów w organizacji wraz z tworzeniem dokumentacji potwierdzającej zapoznanie się z nią pracowników Klienta
  • pomoc w tworzeniu wewnętrznych procedur w zakresie prawa pracy w korelacji 
z obowiązującymi regulaminami oraz skuteczne ich wdrożenie


Audyty wewnętrzne w siedzibie klienta i raporty pokontrolne

  • przygotowywanie i przeprowadzania wszelkiego rodzaju audytów w siedzibie Klienta
  • analiza aktualnie obowiązujących w organizacji przepisów, procedur i regulaminów
  • analiza aktualnie obowiązującej w organizacji dokumentacji kadrowo płacowej
  • analiza zgodności działań i procedur organizacji usługobiorcy z obowiązującym prawem
  • analizy zatrudnienia pod kątem przyjętych wskaźników oraz ewentualnej optymalizacji kosztowej
  • przygotowywanie szczegółowych raportów z powyższych działań wraz ze wskazaniem działań naprawczych oraz terminów kolejnych kontroli celem unormowania sytuacji w firmie w zakresie nieprawidłowości


Optymalizacja kosztów zatrudnienia

  • analiza aktualnie obowiązującej w firmie Klienta struktury zatrudnienia
  • odniesienie obowiązującej struktury do przyjętych wskaźników rynkowych w branży Klienta
  • przygotowanie wniosków oraz sugestii w zakresie przyjętej struktury i ewentualnej optymalizacji kosztowej lub braków personalnych w poszczególnych obszarach działalności Klienta
  • późniejszy monitoring przyjętych działań i rozwiązań

Reprezentowanie firmy podczas kontroli organów państwowych

  • asysta i współpraca z usługobiorcą przy inspekcjach i kontrolach:
    - ZUS
    - Państwowej Inspekcji Pracy
    - Urzędu Skarbowego;
  • przygotowywanie pełnej dokumentacji pokontrolnej wraz ze wskazaniem uchybień, brak sugestii rozwiązań bieżących problemów – pełny raport dla zarządu firmy
  • współpracę z audytorami Klienta

Pomoc w rekrutacji oraz szkolenia wewnętrzne pracowników

  • przygotowanie procesu rekrutacyjnego tak aby przebiegał on jak najbardziej sprawnie i efektywnie
  • przygotowywanie ogłoszeń o pracę na poszukiwane stanowiska
  • dystrybucja ogłoszeń w kanałach jak najbardziej efektywnych dla Klienta
  • wstępna weryfikacja przyjętych zgłoszeń (CV) oraz wytypowanie kandydatów do kolejnych etapów rekrutacji
  • prowadzenie rekrutacji w siedzibie klienta bądź wskazanych lokalizacjach w porozumieniu i przy obecności kierownictwa Klienta
  • wstępna analiza kandydatów i przekazanie sugestii Klienta
  • przygotowywanie procedur rekrutacyjnych oraz wytycznych dla kierownictwa Klienta pod kątem kolejnych rekrutacji
  • szkolenia wewnętrzne dla pracowników oraz kierownictwa firmy Klienta z zakresu:
    - prawidłowej rekrutacji pracowników
    - okresowych ocen pracowników
    - tworzenia grafików zgodnych z przyjętymi regulaminami
    - rozliczania czasu pracy, nadgodzin, urlopów, premii itd.
    - tworzenia procedur mających na celu usprawnienie procesów kadrowych w firmie Klienta


Usługi zakwaterowania pracowników

  • wyszukiwanie domów/pensjonatów/kwater pracowniczych odpowiednich dla działalności Klienta (wielkość, cena, rozliczenie mediów, kształt umowy)
  • przygotowywanie umów pomiędzy Klientem a wynajmującym pokoje pracownicze
  • przygotowywanie umów pomiędzy pracownikami a Klientem w zakresie podnajmu domów pracowniczych
  • rozliczanie mediów domów pracowniczych
  • prowadzenie dokumentacji finansowej i rozliczeń zarówno na linii Klient– Wynajmujący jak i Klient – pracownik
  • kontrola czystości, porządku oraz stanu technicznego domów pracowniczych


Usługi dodatkowe

  • cykliczne analizy zatrudnienia, analizy rynku pracy oraz raporty i sprawozdania na potrzeby Zarządu
  • miękki HR: tworzenie procedur wewnętrznych, tworzenie ścieżek kariery i rozwoju, oceny kwartalne pracowników, rozmowy oceniające, plany motywacyjne, szkolenia kadry managerskiej z tematów human resources, wybór szkoleń dla poszczególnych grup pracowników
  • organizacja imprez pracowniczych (imprezy integracyjne, Mikołajki, Wigilia, itd..)
  • przygotowywanie listów polecających
  • inne działania i obowiązki w uzgodnieniu z Klienta

Chcieliby Państwo podjąć współpracę?
Zapraszamy do kontaktu z naszym biurem